Kontakt med Infoglue Användarstöd

Infoglue användarstöds uppgift är att stödja webbteamen i deras arbete med att skapa bra webb med hjälp av Infoglue. Nyckelpersonen i det arbetet är webbplatsens ansvarige: WPA.

Vi har öppet för support måndag-fredag kl 9-16. Avvikande supporttider annonseras i toppbården.

Vid behov av hjälp eller felrapportering

Schema WPA-rollen

För att kontakta Infoglue Användarstöd använder WPA funktionen Fråga/felanmäl som finns i inloggat läge i Infoglue under Meny i Toppbården. Mejlet som skickas till oss innehåller då länk till aktuell sida samt en del teknisk information. Om frågan är generell, ange det då i Fråga/felanmäl att saken inte gäller sidan felanmälan skickats ifrån. Meddelandeformuläret ger tyvärr ingen möjlighet att bifoga filer (såsom skärmdump etc). För att bifoga filer till ärendet, vänta tills ni får bekräftelsemejlet från vårt ärendehanteringssystem och svara på det med filen/filerna som bilaga.

Det går också bra att skicka e-post direkt till oss på adress infoglue-support@uadm.uu.se

Redaktörer och skribenter kontaktar sin WPA. Det bidrar till att stärka WPA-rollen och öka den samlade kompetensen hos hela webb-teamet.Om ni inte hittar någon lösning kontaktar WPA supporten.

Utbildning

Vi satsar mycket på att bygga upp våra användares kunskaper om webb i allmänhet, och Infoglue i synnerhet, genom vårt kursprogram. CMS-kursen är obligatorisk för WPA. Vi erbjuder därutöver fördjupnings- och temakurser.

WPA:er som känner sig osäkra i sin roll har möjlighet att få personligt stöd för att bygga upp kompetensen i Infoglue. Kontakta oss vid behov av handledning.